Ahad, 11 Mac 2012

11 di kuching sarawak - Google Blog Search

11 di kuching sarawak - Google Blog Search


Zee Avi &#39;Kantoi&#39; <b>di Kuching</b>, <b>Sarawak</b> | Oh! Artis | Dunia Gosip dan <b>...</b>

Posted: 22 Nov 2011 03:36 PM PST

vimax

kerja-cash

kerja-cash

jiraiya-sama

erisya-spa

erisya-spa

erisya-spa

perfumeberry

wuuhuuonline

1 step to become a great reader:
1. Take a look one by one ads here and click it if you think you love it. Then, dare to try it.
There is no SCAM advertisement here!! We swear!!

Hantar ke Twitter! | Bookmark Share

Zee Avi atau nama sebenarnya Izyan Alirahman atau dikenali sebagai KokoKaina, 26 tahun merupakan seorang pencipta lagu, penyanyi dan pemain gitar. Gadis kelahiran Sarawak ini berpindah ke Kuala Lumpur apabila beliau berusia 12 tahun, sehingga berhijrah ke London untuk pengajian 'Fashion Design' di American InterContinental University.

Untuk anda yang tidak mengenalinya, pernahkah anda mendengar lagu popular Zee Avi yang penamatnya 'Kantoi'..? Jika tidak pernah boleh google 'Kantoi Zee Avi' di YouTube atau baca artikel Zee Avi sebelum ini di sini.

Karier beliau bermula apabila pada September, 2007 beliau telah memuat naik video untuk lagu pertamanya di YouTube untuk seorang rakannya dan menerima komen yang sangat positif. Berikutan itu beliau telah memuat turun lebih banyak video lagu ciptaan dan nyanyiannya sehingga dilamar oleh syarikat rakaman di sana.

Pada 2009, album Zee Avi menduduki tangga ke #130 dalam US Billboard Hot 200 Chart dan tangga ke #2 dalam US Billboard Top Heatseekers Chart. Albumnya terjual sebanyak 6,000 unit di United States dalam masa 2 minggu dikeluarkan, sehinggalah kini lebih 300,000 unit terjual termasuk di Taiwan, Singapore dan Malaysia. 'Single' pertamanya "Bitter Heart" berjaya kekal selama 3 minggu di dalam Japan's Top 100 Singles chart dan pelbagai lagi kejayaan. Bukan ini sudah cukup untuk kita tahu kehebatan Zee Avi?

Kini album keduanya "ghostbird" (Monotone/Brushfire/Universal Republic Records) telah dikeluarkan pada 23 Ogos 2011. Album itu menduduki tangga ke #129 dalam Carta Billboard's Hot 200 Albums, tempat #1 di dalam Carta Heatseekers Albums chart, tangga #20 dalam Carta Alternative Albums dan tangga ke #32 di dalam Carta Rock Albums.

Kini beliau berada di negeri kelahirannya, Sarawak untuk konsert jelajahnya di mana Zee Avi akan membuat persembahan di Kompleks Dewan Undangan Negeri (DUN) lama di Petra Jaya Sabtu ini, 26 November 2011 sempena dengan keluaran album sophomore, "Ghostbird". Yang menariknya, beliau menulis lirik Ghostbird atau "Burung Hantu" dalam bahasa Malaysia di dapur rumahnya, Brooklyn pada musim panas lepas.

Tiket berharga RM78 (dijual awal), RM98 (di pintu masuk), RM158 (perdana) boleh diperoleh menerusi www.airasiaredtix.com.or www.livescape.asia.

OHARTIS : SALAH SEORANG ARTIS YANG MENGHARUMKAN NAMA MALAYSIA. SEMUGA SATU HARI NANTI USAHA ZEE AVI AKAN DIIKTIRAF.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads