Rabu, 31 Ogos 2011

11 di sibu sarawak - Google Blog Search

11 di sibu sarawak - Google Blog Search


com: Pasar raya besar Giant pertama <b>di Sibu, Sarawak</b> dirasmi

Posted: 12 Aug 2011 09:32 PM PDT

RASMI: (Dari kiri) Andrew, Chan dan Lim memotong reben sebagai tanda perasmian Pasar Raya Besar Giant yang pertama di Sarawak.

SIBU: Pasar raya besar Giant yang pertama di Sarawak dan dibina dengan kos kira-kira RM12 juta di Jalan Ling Kai Cheng, telah dirasmikan semalam.

Majlis perasmian dilakukan oleh Pengurus Giant Kawasan Sarawak Andrew Smith bersama Pengurus Besar Pasar Raya Besar Giant Chan Kum Cheong dan Pengurus Kompleks Giant Steven Lim Pah Kin.

Sebaik majlis perasmian bermula jam 8.30 pagi, pasar raya besar ini diserbu orang ramai yang telah menunggu sejak jam 8 pagi lagi bagi mendapatkan pelbagai jenis barangan yang ditawarkan dengan harga promosi.

Sempena pembukaan rasmi, Giant menawarkan pelbagai jenis barangan dengan harga istimewa yang merangkumi barangan elektrik dan elektronik, barangan dapur, pakaian, perkakas rumah dan sebagainya.

Bagi membolehkan orang ramai membeli-belah, pasar raya ini akan dibuka dari jam 9 pagi sehingga 12 tengah malam bermula semalam hingga 14 Ogos ini. Pada hari biasa, ia dibuka dari jam 9 pagi hingga 11 malam.

Pembukaan pasar raya besar Giant ini yang menjual lebih 100,000 jenis barangan, memberi lebih banyak pilihan kepada penduduk Sibu untuk membeli-belah, selain mendapatkan harga yang berpatutan.

Selain pasar raya Giant, kompleks ini turut menempatkan kedai-kedai menjual pakaian, kasut, cermin mata, aksesori komputer, telefon bimbit, kedai makanan segera dan sebagainya.

Selepas ini, Giant akan membuka pasar raya besar kedua di Tabuan Jaya, Kuching pada 25 Ogos ini, diikuti di Kota Padawan.

Sehingga kini, Giant mempunyai dua pasar raya, masing-masing satu di Sibu dan Miri serta sebuah kedai sejuk beku iaitu Cold Storage di Kuching.

- UB

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads